Moje ulubione zdrowe posiłki – inspiracje

Cześć 😉

Dziś chciałabym przedstawić Wam kilka moich posiłków z ostatnich dni.  Wszystkie bardzo proste w wykonaniu, tanie i z łatwo dostępnych produktów. Mam nadzieje, że ten post pokaże Wam, że zdrowo znaczy kolorowo i ciekawie, a co najważniejsze zdrowe gotowanie nie wymaga od nas dużego wysiłku i ogromnych zasobów czasu, a także zdolności kulinarnych. Moje gotowanie zazwyczaj jest bardzo proste, bazuje na naturalnych składnikach i świeżych produktach spożywczych. 

DSC_4033 Śniadanie: budyń jaglany z truskawkami, posypane startym ziarnem kakaowca. 

Przepis na budyń: gotujemy 60g kaszy jaglanej, ugotowaną kaszę blendujemy z jednym bananem, około 150ml mleka, łyżką masła orzechowego aż do uzyskania gładkiej konsystencji budyniu. Możemy dodać miodu, stewii lub erytrytolu dla większej słodyczy. Polecam także dodać wcześniej namoczone suszone daktyle – dodatkowo podbiją słodycz budyniu. Do budyniu znakomicie nada się także odżywka białkowa – wtedy posiłek będzie zawierał wszystkie makroskładniki w odpowiednich proporcjach, a także można w ten sposób modyfikować smak budyniu. 

DSC_4042

Lunch: sałatka z awokado, pomarańczą, serem feta oraz krewetkami z czosnkiem

Przepis na sałatkę: dojrzałe awokado, pomarańcz obieramy i kroimy na kawałki. Na oleju rzepakowym podsmażamy czosnek, na patelnie dodajemy krewetki i smażymy aż będą gotowe. Posypujemy natką pietruszki. Na talerz wykładamy mix sałat, warzywa oraz krewetki, możemy polać ulubionym dressingiem (OCZYWIŚCIE własnej roboty 😉 ).

DSC_3911

Śniadanie: kanapki z szynką z piersi indyka, pomidorem i roszponką

DSC_3736

Śniadanie: naleśniki razowe z twarożkiem, z dodatkiem prażonych jabłek

Przepis: Robimy ciasto naleśnikowe z jednego jaja, 40g mąki, 90g mleka. Smażymy naleśniki. Jako farsz polecam twaróg chudy wymieszany z jogurtem naturalnym oraz miodem. Naleśniki pysznie smakują w towarzystwie prażonych jabłek lub konfitury truskawkowej. 

DSC_3714

Obiad: makaron z kurczakiem, duszonym szpinakiem i plastrami mozzarelli

Przepis: Na oleju rzepakowym podsmażamy czosnek, dodajemy pierś z kurczaka pokrojoną w kostkę. Gdy pierś będzie podsmażona dodajemy wcześniej rozmrożony szpinak. Doprawiamy solą oraz pieprzem. Zamiast mozzarelli idealnie sprawdzi się ser feta dodany bezpośrednio do szpinaku. W przypadku użycia sera feta nie ma już konieczności doprawiania szpinaku solą. 

DSC_3695

Lunch: Smażona pierś z kurczaka w ziołach z pieczonymi ziemniakami i sałatką „grecką”

Przepis: 150g piersi z kurczaka marynujemy w 10g oleju rzepakowego, soli, pieprzu oraz mieszance ziół włoskich, smażymy. Ziemniaki kroimy w ćwiartki, obgotowujemy około 7-10 minut (nie mogą się ugotować, a jedynie lekko podgotować), następnie wkładamy je do miski, kropimy olejem, posypujemy przyprawami (polecam paprykę słodką, paprykę ostrą, wędzoną paprykę w proszku), mieszamy. Następnie wysypujemy je na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i pieczemy w 200 stopniach około 15-20 minut. 

 

To już wszystkie posiłki jakie chciałam Wam dziś pokazać. Mam nadzieję, że zainspirujecie się choć trochę do zdrowego gotowania. Jak widzicie zdrowe odżywianie jest łatwiejsze niż może nam się wydawać i nie wymaga dużych nakładów czasu oraz pieniędzy. Codziennie staram się tworzyć potrawy jak najprostsze, składające się z kilku składników, nie wymagające wymyślnych produktów spożywczych, aby było jak najbardziej zdrowo, lekko i tanio. 

Powodzenia w zdrowym odżywianiu! 

Follow my blog with Bloglovin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *