Nowa na siłowni – jak przygotować się do pierwszej wizyty w fitness klubie

Cześć 😉 

Chciałam dziś podzielić się z Wami moimi przemyśleniami na temat treningu na siłowni – dokładniej przygotowań do pierwszego razu w fitness klubie. Część dziewczyn nie wie jak podejść do tematu, przez co odkładają swoją wizytę na siłowni w nieskończoność w obawie przed tym miejscem. Mam nadzieję, że ten wpis ośmieli tą część z Was, która dalej zwleka z rozpoczęciem treningów siłowych.

Oto kilka moich rad:

  1. Uważam,  że przed zakupieniem karnetu najlepiej przejrzeć oferty różnych siłowni w okolicy – konkurencja jest ostatnio tak duża, że warto poszukać jak najbardziej atrakcyjnych cen, które będą proporcjonalne do jakości usług. Warto przed zakupem karnetu pójść zobaczyć czy wybrana przez nas siłownia posiada sprzęt na którym nam zależy, czy podoba nam się układ siłowni, wyposażenie, a także zaplecze jak prysznice, szatnie czy recepcja.

  2. Przed pierwszą wizytą na siłowni radzę poczytać kilka artykułów na temat treningu, który zamierzamy wykonywać. Jest to bardzo ważne, ponieważ jeżeli pójdziemy na siłownię bez gotowego planu działania bardzo szybko możemy się zrazić z uwagi na zupełnie nowy sprzęt, który lepiej prędzej poznać i wiedzieć jak się z nim obchodzić. W ten sposób unikniemy szwędania się zdezorientowane i przestraszone między maszynami i szybciej zaczniemy zapoznawać się z ćwiczeniami. Warto pomyśleć o tym zawczasu, a pierwsza wizyta na siłowni będzie przyjemniejsza i mniej stresująca. 

  3. Zrób rozpoznanie treningów oferowanych przez fitness klub – może okazać się, że organizuje zajęcia, o których nie miałaś pojęcia, a na które Warto się wybrać – często fitness kluby organizują treningu typu crossfit czy obwodowe treningi siłowe w grupach. Mogą one okazać się ciekawą alternatywą dla zwykłych,samodzielnych treningów na siłowni, a dodatkowo prowadzone pod okiem instruktora mogą Cię wiele nauczyć. Może zainspirujesz się do wprowadzenia i u siebie obwodowego treningu siłowego, podpatrzysz coś z crossfit’u czy poznasz nowe ćwiczenia i nauczysz się je poprawnie wykonywać. Często ćwiczenia w grupach to także większa motywacja, bo „w grupie zawsze raźniej” ;))

  4. Zrób listę rzeczy, które musisz wziąć do swojej torby na siłownię, nie zapomnij o: ręczniczku, wodzie, gumce do włosów jeśli używasz, specjalnych rękawiczkach żeby nie zrobiły Ci się odciski na dłoniach i lepiej było trzymać obciążenie, małej przekąsce potreningowej, aby uzupełnić węglowodany proste czy shake’u białkowym (jeśli używasz), który odżywi mięśnie.IMG_20160725_204729

  5. Zadbaj o odpowiednie obuwie – powinno być przede wszystkim stabilne, z grubszą podeszwą zapewniającą amortyzację, dobrze przylegające do stopy. Nie nadają się natomiast balerinki, trampki typu converse czy inne posiadające płaską podeszwę. 

  6. Makijaż czy bez? Według mnie nie ma konkretnych przeciwwskazań, żeby na siłownię chodzić w zwykłym dziennym makijażu. Jeśli nie nałożysz zbyt wielu produktów oraz użyjesz kosmetyków dobrej jakości – nie ma powodów do rezygnacji z makijażu, jeżeli dodaje Ci on pewności siebie. Pamiętaj tylko, aby nie przesadzić i postawić na kosmetyki wodoodporne oraz takie, które jak najmniej zatykają pory. W makijażu na siłownię postawmy więc na minimalizm i UMIAR. 

  7. Zadbaj o to, aby jeśli posiadasz długie włosy zawsze mieć pod ręką gumkę, którą je zepniesz. Nic tak nie rozprasza i przeszkadza w treningu jak włosy opadające na twarz czy zahaczające się o sprzęt. Unikniesz także zbytniego splątania włosów. 

  8. Stwórz swój plan treningowy lub umów się na konsultacje z trenerem personalnym – w ten sposób sprawisz, że twoje treningi od samego początku będą zorganizowane i efektywne. Nie ma nic gorszego niż trenowanie byle jak i byle czego. Najlepsze efekty daje trening dostosowany do naszych potrzeb, stworzony aby osiągnąć nasz cel. Zastanów się więc czy Twoim celem będzie budowanie masy mięśniowej, redukcja tkanki tłuszczowej czy poprawa kondycji i idź na siłownię z dostosowanym do tego planem. 

  9. Zaplanuj posiłki. Bardzo ważne dla osób ćwiczących jest przyjmowanie właściwie zbilansowanych posiłków gwarantujących naszemu ciału wszystkie niezbędne mikro i makroelementy. Zwróć szczególną uwagę na swój posiłek przedtreningowy i potreningowy, bo to głównie one warunkują Twoje efekty i prawidłową regenerację, siłę do treningu. Upewnij się, że zarówno przed jak i po treningu dostarczasz sobie odpowiednie ilości białka i węglowodanów. 

  10. Przywitaj się z ludźmi ćwiczącymi na siłowni – nie ma się kogo bać. Wszyscy na pewno będą dla Ciebie mili i pogodnie nastawieni. Nie obawiaj się także o to, że ktoś będzie na Ciebie krzywo patrzył czy śmiał się z Twoich początków – każdy kiedyś zaczynał 🙂

Życzę udanych początków i wielu intensywnych treningów! 

 

Follow my blog with Bloglovin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *