Proste i zdrowe koktajle na różne okazje

Na pewno każdemu z Was zdarza się czasami, że nie macie czasu na przygotowanie porządnego posiłku lub po prostu nie chce Wam się spędzać za dużo czasu w kuchni – wtedy z pomocą przychodzi blender i koktajle :). Koktajle są zdrowe, smaczne, a co najlepsze – super szybkie w przygotowaniu i można je zrobić z niemal wszystkiego. Ogranicza Was tylko wasza wyobraźnia i może… kubki smakowe ;D. Wystarczy wybrane składniki wrzucić do blendera i w kilka chwil mamy gotową pełną witamin i minerałów przekąskę lub nawet posiłek.

Ze swojej strony chciałam Was bardzo zachęcić do eksperymentowania z koktajlami oraz zaproponować sprawdzone przeze mnie gotowe kombinacje. Wszystkie możecie dowolnie modyfikować i kombinować z proporcjami składników. Smacznego 🙂

  1. Koktajl śniadaniowy:
  • Płatki owsiane (źródło węglowodanów złożonych, zapewniających energię na długo)
  • Banan (cukry proste i złożone – stały wzrost poziomu glukozy)
  • Mleko roślinne lub krowie (źródło białka i wapnia)
  • Cynamon (działa rozgrzewająco, podkręca metabolizm)
  1. Koktajl uspokajający, anty-stresowy:
  • Kakao (źródło magnezu, bardzo często wypłukiwanego z naszego organizmu w stresowych sytuacjach)
  • Mleko (źródło wit. B1, która wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego)
  • Truskawki (wit. C – wzmacnia układ odpornościowy, co szczególnie ważne jest w stresujących sytuacjach, które osłabiają organizm, przez co staje się bardziej podatny na choroby)
  1. Koktajl wzmacniający:
  • Jagody (wspomagają proces produkcji dopaminy w mózgu)
  • Banan (wysoka zawartość potasu – kontroluje ciśnienie krwi, wspomaga pracę mięśni i mózgu)
  • Masło orzechowe (źródło magnezu i dobrych tłuszczy)
  • Mleko roślinne lub krowie
  1. Koktajl antycellulitowy, oczyszczający organizm z toksyn:
  • Pomarańcze (wpływają na rozkład tkanki tłuszczowej)
  • Zielona herbata (wspomaga wydalanie toksyn z organizmu)
  • Truskawki (wspomagają pracę nerek i pozbywanie się wody z organizmu)
  • Imbir (polepsza krążenie krwi)
  1. Koktajl o działaniu anti-ageing:
  • Marchew (zawiera beta-karoten, który opóźnia moment pojawienia się zmarszczek)
  • Jabłko (bogate źródło kwercetyny – przeciwutleniacza, który opóźnia procesy starzenia)
  • Zielona herbata (zawiera katechiny, które zwalczają wolne rodniki i chronią przed szkodliwym działaniem promieni UV)
  • Cytryna (zwiększa wchłanianie katechiny zawartej w zielonej herbacie)
  1. Koktajl pobudzający:
  • Filiżanka kawy (przyśpiesza reakcje umysłowe, poprawia koncentrację oraz pamięć krótkotrwałą)
  • 2 daktyle suszone (źródło błonnika, minerałów i przeciwutleniaczy)
  • Mleko
  • Banan
  • Łyżeczka kakao (pobudza oraz wspomaga pracę mózgu dzięki teobrominie oraz niewielkiej ilości kofeiny)

Follow my blog with Bloglovin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *